mandag 2. november 2009

Da er Tamiflu-kuren avsluttet for minstejenta sin del. Flere av venninnene hennes har nå blitt smittet. Heldigvis er ingen av dem i risikogruppen som jenta mi, men har likevel fått Tamiflu. Legene har visst blitt mye raskere til å gi det ut nå som det tar sin tid til vaksinen blir gitt.

Jeg har begynt litt "graving" etter informasjon og fakta til en krimbok. Mye som skal stemme rundt hver person i boka. Er ungjenta i "hovedfamilien" jeg jobber med nå. Søker litt etter chat-rooms på nettet hvor hun sitter mye på kvelder og netter. Har endel av plottet klart i hodet, men det er jammen mye som skal stemme for å klare å holde den røde tråden gjennom alt.. Har ikke skrevet et ord i boka enda, kun notert diverse informasjon rundt lik og litt andre ting jeg ellers ikke kan noe om. Hodet er fullt av ting som skal skje, men jeg er jo verken åstedsgransker, morder, privatetterforsker, politi eller journalist, så er myyyye som skal finnes ut av. Gleder meg til veien videre. I allefall er dette noe tidsfordriv disse dagene når jeg går hjemme og bare kjeder meg ellers. Dataen kan jeg jo ha i fanget om jeg er dårlig og ikke kan sitte. Dette skal bli gøy, den dagen det ikke er gøy, da slutter jeg bare og finner ny hobby.

I morgen skal mannen min legges inn på Rikshospitalet. Skal sjekke hvorfor han gjør så mye rart i søvne. De mener det kan være en sjelden form for epilepsi som kun inntreffer i REM-søvnen. Blir spennende om de finner ut noe! Skal være der i flere døgn og hjerneaktivitet (det lille det måtte være av det - hehe..) måles natt og dag. Han filmes om natten og de skal prøve å fremprovosere anfall. Håper de finner ut hva det er, men krysser fingrene for at han slipper å gå på medisiner resten av livet, han også.

Nei, nå skal jeg en tur innom bloggen til Regine Stokke og Maren-Sofie før jeg skal "grave" litt videre i underverdenen.

Ha en fantastisk natt alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar