fredag 20. november 2009

På beina etter operasjonen :-)

Hei hei!

Nå sitter jeg foran pc'en og smiler! Operasjonen er utført og det gikk veldig bra! De slapp å gjøre en komplisert operasjon som de i utgangspunket hadde innstilt seg på å utføre, og fikk gjort den på lettest mulig måte. Så jeg er i fin form nå, allerede få dager etter operasjonen.

De fikk fjernet all endometriosen de fant, og den hadde ikke gått gjennom veggen til andre organer, så slipper å fjerne f.eks deler av tarm/blære osv. Mesteparten lå mellom livmor og tarm, og ellers litt "rundt forbi" som legene uttalte.. Dette ble lett fjernet og brent bort.

Var første pasient på Ullevål denne dagen, så det var greit å slippe å grue meg lenge. Etter operasjonen ble jeg dårlig og kastet opp, var kvalm og hadde sinnsyk hodepine. Men når kvelden kom ble jeg bedre. Da hadde jeg ørten forskjellige smertestillende og kvalmestillende medikamenter i kroppen. Vet ikke om det var det som gjorde meg dårlig, eller om det var narkosen. Legene mente narkosen. Men det har egentlig ingenting å si nå.. Fikk så en sovetablett som også var kvalmestillende, og sov til neste morgen. Da var det bare operasjonsmertene, og de var til å leve med.

Etter hjemkomst har det egentlig gått veldig greit. Er heldig og har så flott familie og så snille venner som alle stiller opp så godt de kan. Henter unger, kjører og henter dem på aktiviteter, kommer med ferdiglaget middag på døren! Hvem er det som fortjener så gode venner?? Tusen takk alle dere som stiller opp med stort og smått, setter umåtelig pris på dere alle!

Nå er det natta - også for meg!

Snakkes snart <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar